Ақмола облысы Бурабай ауданы білім басқармасының жанындағы Катаркөл а,
Ауыл шаруашылығы колледжі "МКҚК қызметкерлері мен студенттерінің
АКАДЕМИЯЛЫҚ АДАЛДЫҚ ЕРЕЖЕЛЕРІ
Мазмұны
Жалпы ережелер.
Негізгі ұғымдар.
Академиялық адалдық принциптері.
Инженерлік-педагогикалық қызметкерлердің, қызметкерлер мен студенттердің құқықтары мен міндеттері.
Бұзушылықтардың түрлері.
Жауапкершілік және алдын алу шаралары.
Нормалар бұзылған жағдайда шараларды қолдану тәртібі.
Апелляция.
Жалпы ережелер
Қызметкерлер мен білім алушылардың академиялық адалдық қағидалары (бұдан әрі - қағидалар) "Қазақстан Республикасының мектепке дейінгі, орта, техникалық және кәсіптік білім беруді дамытудың 2023 – 2029 жылдарға арналған тұжырымдамасын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2023 жылғы 28 наурыздағы № 249 қаулысына сәйкес әзірленді.. "Білім туралы" Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі № 319-III Заңы..Техникалық кәсіптік және орта білімнен кейінгі білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидалары. Қазақстан Республикасы Ағарту министрінің 2022 жылғы 31 тамыздағы № 385 бұйрығы. . "Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі ұйымдар үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылауды, аралық және қорытынды аттестаттауды жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы "Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125" мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы " бұйрығы, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі". Қазақстан Республикасы Ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығы. "ҚР БҒМ 2016 жылғы 29 қаңтардағы № 122 бұйрығына," техникалық және кәсіптік білім берудің білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарына оқуға қабылдаудың үлгілік қағидаларын бекіту туралы "өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" ҚР БҒМ 2018 жылғы 18 қазандағы № 578 Бұйрығы, ТжКБ ұйымын дамытудың стратегиялық жоспары, Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарт.
Академиялық Ережелердің мақсаты - білім алушыларда, инженерлік-педагогикалық қызметкерлер мен қызметкерлерде адалдық, ашық, шынайы және сенімді қарым-қатынас құру, сондай-ақ өмірде адалдықты дамыту мәселелеріндегі жауапкершілік туралы түсінік қалыптастыру.
Академиялық адалдық-колледждің білім беру үдерісіндегі басты құндылықтардың бірі. Қағидалар білім алушылардың, инженерлік - педагогикалық қызметкерлердің (бұдан әрі - ОЖБ) және қызметкерлердің академиялық адалдығы мәселелеріне әділ, ашық, дұрыс қатынасты қамтамасыз ету мақсатында әзірленді.
Академиялық адалдық саясатын енгізудің міндеттері студенттер мен ОЖБ арасындағы академиялық алаяқтық фактілерінің алдын алу және жою, білім алушылар мен ОЖБ арасында плагиатқа төзбеушілікке тәрбиелеу, білім алушыларда академиялық адалдықты дамыту бойынша тұрақты мақсатты жұмыс жүргізу болып табылады. Ережені колледждің барлық қатысушылары - басшылық,ОЖБ, қызметкерлер, білім алушылар, олардың заңды өкілдері орындауы міндетті.
Академиялық адалдық, оның кез-келген көрінісінде, құндылықтар жүйесіне қайшы келеді. Академиялық оқу процесінің тұтастығы мен сапасы білім сапасына тікелей байланысты. Оқытушылар тарапынан да, білім алушылар тарапынан да адалдық оқу процесіне және оның нәтижелеріне теріс әсер етуі мүмкін. Осы Қағидалардың қағидаттарын бұзатын білім алушылар мен қызметкерлерге тиісті шаралар қолданылады.
Білім алушыларға салынатын ережелер азаматтық және қылмыстық юрисдикцияның құзыретті органдарының басқа шараларды қолдануын болдырмайтыны туралы хабарлануы тиіс.
Негізгі ұғымдар
бағаланатын жұмыс:
студенттердің белгілі бір оқу кезеңінде оның оқу жетістіктерін анықтау үшін формативті, ағымдағы бағалау кезінде орындайтын жұмысы немесе тапсырмасы (коллоквиум, жазбаша жұмыс, эссе, далалық жұмыс, зертханалық жұмыс, практикалық жұмыс, өзіндік жұмыс, зерттеу жұмысы, дипломдық жоба және т. б.);
студенттердің белгілі бір оқу кезеңінде (семестр, жыл) жетістіктерінің деңгейін анықтау үшін жиынтық, қорытынды бағалау (бақылау, жазбаша жұмыстар, диктант, тесттер, сынақтар, зерттеу жұмысы, жоба, реферат және т. б.) жүргізу кезінде орындайтын жұмысы;
баға жетпес жұмыс - студенттің оқу, шығармашылық мақсатта орындайтын, педагог қызметкерлер мен оларға теңестірілген тұлғалардың бағалауына жатпайтын жұмысы (мақалалар, жобалау жұмыстары, презентациялар, бейне және аудио материалдар, қол еңбегінің өнімдері және т.б.).
бақылау шаралары:
а) оқытудың белгілі бір кезеңінде оның оқу жетістіктерін анықтау үшін білім алушының ағымдағы және қорытынды бағалауды жүргізу кезінде орындайтын жұмысы немесе тапсырмасы (ауызша сұрау, жазбаша жұмыс, эссе, зертханалық жұмыс, практикалық жұмыс, өзіндік жұмыс, зерттеу жұмысы, ғылыми мақала, емтихан жұмысы, білім алушылардың білім мониторингі, бақылау, жазбаша жұмыстар, білім алушының оқу семестріндегі, оқу жылындағы және оқытудың толық кезеңіндегі жетістіктерінің деңгейін айқындау үшін тесттер, сынақтар, зерттеу жұмысы, ғылыми мақала, жоба, дипломдық жұмыс (жоба) және т. б.);
дәйексөз (сілтеме, дәйексөз) — дереккөзге сілтеме, пайдаланылған материалдың білім алушының материалы болып табылмайтындығын көрсету. Дәйексөз әдістері: тікелей сөйлеу, жанама сөйлеу;
реферат: егер мәтіннің өзінде мәлімдеме берілмесе, бірақ жұмыс авторы басқа адамдардың идеяларына немесе ақпаратына сілтеме жасайды.
Сілтеме / Сілтеме (reference) — жұмыста пайдаланылған дереккөз туралы толық мәліметтер. Егер дереккөз туралы айтылмаса немесе жұмыста келтірілмесе, оған сілтеме жасаудың қажеті жоқ;
дипломдық жұмыс-дипломдық жұмыс (жоба).
Академиялық адалдық принциптері
Білім беру процесінде білім алушылардың академиялық адалдығының, олардың жеке адалдығы мен өз оқуы үшін жауапкершілігін дамытатын негізгі қағидаттары:
адалдық-білім алушылардың бақылау іс-шараларын адал, мұқият орындауы. Адалдықтың негізгі компоненттері-принциптілік пен әдептілік.
автордың және оның құқықтық мирасқорларының құқықтарын қорғауды жүзеге асыру-біреудің сөзін, ойларын дұрыс жеткізу және бақылау іс-шараларында ақпарат көздерін көрсету арқылы авторлық құқықтың объектісі болып табылатын туындылардың авторлығын тану және қорғау. Білім беру процесіне қатысушылар дәйексөз ережелерін сақтау басқалардың жұмысына құрмет көрсету, білім алушының ойларын білім алушының жұмысына әсер еткен басқалардан ажыратуға көмектесу, білім алушының басқа көздерге қаншалықты оправ түрде жүгінетінін тексеруге мүмкіндік беру, зерттеу білім алушының академиялық сауатты және құрметке лайық екенін көрсету үшін қажет екенін мойындайды.
Білім алушы сенімді дереккөздерді қолдана алатындығын және оларды сыни тұрғыдан бағалай алатындығын, сенімді және беделді білім мен идеяларға сүйене алатындығын, өз тұжырымдарын жасай алатындығын көрсету.
ашықтық-ашықтық, өзара сенім, білім алушылар мен ОЖБ мен оларға теңестірілген тұлғалар арасында ашық ақпарат және идеялар алмасу;
білім алушылардың құқықтары мен бостандықтарын құрметтеу-білім алушылардың пікірлері мен идеяларын еркін білдіру құқығы;
теңдік-әрбір білім алушының осы қағидаларды сақтау жөніндегі міндеті және оларды бұзғаны үшін тең жауапкершілік.
Академиялық этиканың жалпы стандарттары
ТжКБ ұйымы академиялық қоғамдастық мүшелерінің білім беру, ғылыми және шығармашылық қызметі академиялық еркіндік қағидатын жауапкершілікпен іске асыруға негізделеді. Бұған, атап айтқанда, мыналар қайшы келеді:
- әртүрлі пікірлерге төзбеушілік.
. ТжКБ ұйымының академиялық қоғамдастық мүшелері арасындағы қатынастар әділдік, өзара құрмет және ынтымақтастық қағидаттарына негізделеді. Аталған қағидаттар, атап айтқанда, мынадай жағдайларда бұзылады:
әкімшілік және академиялық шешімдер қабылдау кезінде жасына, нәсіліне / түсіне, этникалық тегіне, жынысына, діни немесе өзге де көзқарастарына, ерекше қажеттіліктеріне қарай кемсіту;
академиялық қоғамдастық мүшелерінің қарым-қатынастарында қорлайтын тілді қолдануы;
студенттер арасындағы жеке антипатияның немесе тұлғааралық келіспеушіліктің әсері;
студенттер мен оқытушылар туралы құпия ақпаратты жария ету.
ОЖБ, қызметкерлер мен білім алушылардың құқықтары мен міндеттері.
Академиялық адалдық оқу процесінің негізгі принципі болып табылады. Білім алушылар мен оқытушылар/р/о шеберлері арасындағы өзара қарым-қатынас өзара сыйластық қағидаттарына негізделеді, дөрекілікке, дөрекілікке, басқа адамдардың ар-намысы мен қадір-қасиетіне нұқсан келтіруге, оларға моральдық немесе материалдық залал келтіруге, құқыққа қайшы әрекеттер жасауға жол берілмейді. Оқу процесінде туындайтын проблемаларды шешу кезінде колледж білім алушылары бірінші кезекте әділеттілік қағидатын басшылыққа алады. Білім алушылар оқытылатын курстар бойынша барлық ақпараттың қолжетімділігіне және ақпаратты тұрақты жаңартуға сене алады. Олар курсты бағдарламада қарастырылған толық көлемде тыңдауға құқылы.
Білім алушылардың құқығы бар:
осы Қағидалардың мәтінімен танысуға;
оқу процесінде өз пікірін еркін білдіруге;
осы Ережені бұзғаны үшін негізсіз айыптаудан және дәлелдемелер беруден қорғауға.
Білім алушылар міндетті:
ознакомиться с текстом настоящих Правил и знать последствия его нарушения;
бақылау іс-шараларын орындау кезінде академиялық адалдықты мүлтіксіз сақтау;
авторды, шығарманың атауын және бетін көрсете отырып, біреудің сөйлеуі мен ойын жеткізу әдісін қолданыңыз;
зерттеу жұмысының, эссенің, жазбаша жұмыстың соңында пайдаланылған әдебиеттер тізімін көрсету;
сенімді және сенімді ақпарат көздерін пайдаланыңыз;
біреудің зияткерлік меншігін пайдалануға қатысты негізгі принциптерді құрметтеу және сақтау;
этикалық стандарттарды қабылдау және оларды қатаң сақтау, сондай-ақ кез-келген жұмыс түрінде, ауызша және жазбаша түрде, ағымдағы және қорытынды бағалауда барлық принциптерді сақтау;
басқа адамдардың шығармаларынан үзінділерді қолданған кезде басқа біреудің сөзін дәйексөз ретінде жеткізудің бұл әдісі қолданылады;
зерттеу жұмыстарын, эсселерді, жазбаша жұмыстарды, мәлімдемелерді жазу кезінде автор мен белгілі бір ойлар қайдан шыққанын көрсететін ескертулерді қолданыңыз. Жұмыстың соңында барлық ақпараттық ресурстар көрсетілген библиографияның болуы міндетті. Сондай-ақ, ақпараттық көздер ұсынылған қосымшаны жасауға болады.
тапсырмалардың барлық түрлерін өз бетінше орындау;
академиялық адалдықты көрсеткені үшін жауапкершілік туралы білу және осы Қағидалар шеңберінде білім алушыға шаралар қолданылатынына дайын болу.
оқытушыларды алдау, арамдық немесе адастырумен байланысты кез келген әрекетке қатысу;
курс оқытушысының алдын ала рұқсатынсыз бір жұмысты бағалау үшін бірнеше рет тапсырыңыз. Кішігірім өзгерістер мен түзетулер, мысалы, эсседе немесе басқа жазбаша жұмыста парафразалау, тапсырманы қолайлы қайта өңдеу болып табылмайды.
ОЖБ және колледж қызметкерлері міндетті:
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылда, сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтарды ашуда белсенділік таныту.
Қызметтік міндеттерін орындау кезінде жеке және өзімшіл мүдделерді басшылыққа алмау.
Әріптестер мен басшыларға өзара қарым-қатынастардың белгіленген тәртібін бұзатын, олардың бейтарап қызметтік шешім қабылдауына әсер етуі мүмкін заңсыз өтініштермен жүгінуден бас тарту.
Басқа адамдарды сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар жасауға көндірмеу және көтермелемеу.
Қызметтік өкілеттіктерін орындауға байланысты сыйлықтарды қабылдамау.
Мүліктік және мүліктік емес игіліктер мен артықшылықтарды алу немесе алу мақсатында таратылуға жатпайтын қызметтік және өзге де ақпаратты пайдаланбау.
Егер ол жақын туыстық қатынастағы адамдардың (ата-аналары, жұбайлары, бауырлары, әпкелері, балалары) тікелей бағыныстылығымен немесе бақылауында болуымен байланысты болса, лауазымға тағайындалудан бас тарту.
Қызметтік емес немесе жеке тапсырмаларды орындау үшін қарамағындағылар мен студенттерді тартуға жол бермеу.
Сыбайлас жемқорлықтың белгілі болған фактілері туралы, сондай-ақ материалдарды немесе әуре-сарсаңдарды жеделдетіп қарағаны үшін қандай да бір пайда алуға итермелеу туралы басшылыққа дереу баяндау.
Орындау үшін алынған өкімнің заңдылығына күмәнданғаны туралы тікелей басшыға дереу жазбаша нысанда хабарлау.
Әріптестерден жоғары құқықтық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті сақтауды қолдау және талап ету.
Мүдделер қақтығысының, сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтардың туындау себептері мен жағдайларын және олардың салдарын жою жөнінде тұрақты негізде шаралар қабылдау;
Сыбайлас жемқорлықтың алдын алу бойынша кешенді шаралар қабылдау;
Қызметтен тыс сипаттағы мәселелерді шешу кезінде әріптестер мен студенттердің қызметіне ықпал ету үшін қызметтік жағдайды пайдаланбау;
Басқа адамдарды сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар жасауға мәжбүрлемеу.
Бағынышты және басқа да лауазымды адамдар тарапынан сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнама нормаларын бұзу фактілеріне жол бермеу және жолын кесу.
Сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар жасауға ықпал ететін себептер мен жағдайларды, оның ішінде қарамағындағылармен бірге жою;
білім алушыларға сенімді және сенімді көздерді таңдауда оқыту және қолдау көрсету;
сабақты, кездесулерді өткізу кезінде басқа адамдардың сөздері мен ойларын рәсімдеу тәсілдеріне назар аудару үшін сілтемелерді, сілтемелерді, Пайдаланылған әдебиеттер тізімін ресімдеу тәсілдерін үйрету;
орындалатын жұмыстың барлық қатысушыларының авторлығын көрсете отырып, жобалық қызмет түрлерін қағаз, электрондық, цифрлық жеткізгіштерде ресімдеу тәсілдерін үйрету.;
академиялық адалдықты сақтау мәселелері бойынша бақылау іс-шараларын орындамас бұрын білім алушылармен түсіндіру жұмыстарын жүргізу;
осы Қағидаларда белгіленген талаптарды бұзудың кез келген мүмкіндігіне кедергі жасау;
осы ережелерді бұзудың әрбір жағдайының қатаң есебін жүргізу;
ережені бұзудың әрбір жағдайы туралы колледж басшылығына (Директорлар мен директорлардың орынбасарларына), бөлімшелерге (бөлімше меңгерушілеріне) және ата-аналарына немесе өзге де заңды өкілдеріне хабарлау;
Академиялық адалдық қағидаттарын Қазақстан Республикасының аумағында да, әлемдік қоғамдастықта да өз жұмысының практикасына енгізуге жәрдемдесу.
Кітапхана қызметкерлері оқушыларға тапсырмаларды орындау үшін мәтіндер мен дереккөздерді таңдауда қолдау көрсетіп, жұмысты жоспарлау кезінде ОЖБ-мен тығыз жұмыс істеуі керек. Осы Қағидалардың қағидаттарын іске асыру кезінде кітапханашының рөлі оқу процесіне қатысушылармен жұмыс істеуде, бірақ қолданыстағы ережелер мен нормативтік құжаттарға сәйкес сілтемелерді, дәйексөздерді пайдалануда шешуші болып табылады.
Кітапханашы оларға жақсы, сенімді және сенімді ресурстарды табуға, сондай-ақ әртүрлі дереккөздерді дұрыс келтіруге және пайдалануға көмектесу үшін кітапхана білім алушылармен ынтымақтастық орнатуы керек.
Бөлімше басшылары міндетті:
осы Қағидалардың қағидаттарын түсіндіру жөніндегі жұмысты қамтамасыз ету;
Ереженің деректерінде көзделген шараларды қабылдау жөніндегі жұмысты үйлестіру;
Академиялық адалдық қағидаттарын іске асыруға бақылау және мониторинг жүргізу. Топ басшылары семестрді бірінші оқу аптасында өткізген кезде білім алушыларды осы Қағидалармен қол қойғызып таныстыруға міндетті.
Бұзушылықтардың түрлері
Осы Қағидаларда білім алушылар, ОЖБ және колледж қызметкерлері академиялық адалдықты бұзудың мынадай түрлері көзделеді:
плагиат: авторлық Растауды немесе дереккөзді көрсетпестен басқа көздерден материалдарды ішінара немесе толық иемдену.
Плагиат-бұл басқа адамдардың идеяларын өз идеялары ретінде әдейі ұсыну.
Плагиат әр түрлі формада көрінуі мүмкін:
тиісті нөмірлеуді (тырнақшаларды) пайдаланбай және/немесе дереккөзді көрсетпей дереккөзге сілтеме жасау;
авторлықты көрсетпестен біреудің жұмысын өз туындысы ретінде әдейі немесе еріксіз пайдалану;
дереккөзге сілтемені көрсетпей жұмысты парафразалау;
дереккөзге сілтемені көрсетпей жұмысты көшірумен ауыстыру;
біреудің идеяларын немесе дәлелдерін дереккөзге сілтеме жасамай пайдалану немесе пайдаланылған дереккөздер тізімінде автордың болмауы;
толық немесе ішінара басқа адам жазған жазбаша жұмысты ұсыну;
интернеттегі көздерден алынған курстық жұмысты (жобаны)/бітіру жұмысын ұсыну;
басқа курсқа тапсырма ретінде орындалған курстық жұмысты (жобаны) ұсыну.
Плагиат жағдайларына біреудің жарияланған немесе жарияланбаған жұмысының бөліктерін дереккөзді елемей қайта өңдеу немесе парафразалау және осы материалды түпнұсқаға сілтеме жасамай-ақ өз материалы ретінде ұсыну жатады.
Идеялар, идеялар немесе басқалардың жұмыстары алынған дереккөздерге мыналар жатады (бірақ олармен шектелмейді): кітаптар, мақалалар, құжаттар, әдеби шығармалар мен сөз тіркестері, сөйлеу сөздері, химиялық формулалар, көркем шығармалар, зертханалық есептер, зерттеу нәтижелері, есептеулер және олардың нәтижелері, диаграммалар, әзірлемелер, компьютерлік есептер, машиналық код/бағдарламалық жасақтама.
қайталау-басқа білім алушыға, бітірушіге, бұрынғы білім алушыға орындалған бір жұмысты (жұмыстың бір бөлігін) беру.
емтиханда, бақылау жұмысында, қорытынды аттестаттау кезінде есептен шығару, сондай-ақ кеңестерді, оның ішінде ауызша жауап беру кезінде пайдалану, алдау парақтарын, алдын ала дайындалған жауап бланкілерін, оқулықтарды және басқа көздерді (бастапқы көздер, карталар, схемалар, кестелер), компьютерді, планшетті, телефонды және/немесе басқа техникалық/баспа құралдарын пайдалану
оқытушының/емтихан алушының рұқсатынсыз тапсырманы орындау, бір білім алушының басқа білім алушының жұмысын есептен шығару);
сөз байласу-басқа білім алушы үшін бағаланатын кез келген жұмысты орындау, колледжден тыс үшінші тұлғаларға (достарына, ата-аналарына, тәрбиешілеріне, оқытушыларына) тапсырманы, жазбаша жұмысты орындауда, осы фактіні мұғалімге тапсырманы тапсыру процесінде ауызша немесе жазбаша түрде көрсетпей көмек көрсету.
материалдарды заңсыз беру мақсатында білім беру процесіне қатысушылардың жасырын келісімі. Білім беру процесіне қатысушылардың жасырын келісімінің мысалдары жазбаша жұмысты есептен шығару, есептен шығару үшін өз жұмысын ұсыну, бір білім алушының басқа білім алушы үшін жұмысты орындауы; басқа адамның (басқа білім алушының, ата-ананың, тәрбиешінің, оқытушының және т. б.) өз жұмысы ретінде орындаған жұмысын тапсыру, тесттің, бақылау жұмысының, тест тапсырмаларының мазмұны туралы деректерді басқа білім алушыларға өз бетінше тапсыру болып саналады. оқытушының рұқсаты, білім беру процесінің басқа қатысушыларын (білім алушыларды, ата-аналарды, ОЖБ) адастыру мақсатында ұжымдық алдаудың әртүрлі нысандары.
Сәтсіздікке ұшыраған жағдайда жауапкершіліктен жалтару мақсатында және/немесе басқалардың көмегімен лайықсыз баға алу мақсатында ұжымдық жұмыс түрлеріне қатысудан аулақ болуға әдейі ұмтылу бұзушылықтардың бір түрі болып табылады.
алдау:
а) бақылау кезінде тыйым салынған технологияларды пайдалану іс-шаралар;
басқа білім алушыларда бағаланатын жұмыстарды есептен шығару; қайта ұсыну, бағаланған жұмысты тапсыру;
г) бағаланатын жұмыстарды орындамаған, уақтылы орындамаған жағдайда жалған сылтаулар ұсыну;
топтық, ұжымдық жұмыс көзделмеген екі немесе одан да көп білім алушылардың бағаланатын жұмысты орындауы;
басқа білім алушыларға саналы түрде көмек көрсету: оған бағаланатын жұмысынан есептен шығаруға мүмкіндік беру, кеңестер, алдау парақтарын, оқулықтарды пайдалану және т. б.;
өзгенің бағаланатын жұмысын өз бетінше ұсыну;
қандай да бір артықшылықтар алу мақсатында дәлелсіз себеппен қорытынды бағалау (емтихан) өткізілетін оқу күнін өткізіп жіберу
құжаттар мен бағаларды бұрмалау:
эксперимент деректерін бұрмалау;
рефератталған дереккөздердің тізімін дұрыс жасамау, соның ішінде жұмыс жазуға қатыспаған дереккөздерді көрсету;
жалған құжаттарды, оның ішінде медициналық анықтамаларды, жалған құжаттар мен қолтаңбаларды пайдаланудың әртүрлі нысандарын (түсуге арналған құжаттар, ұсынымдық және басқа хаттар, дипломдар, ғылыми мақалалар немесе басқа тіркеу деректері және т. б.) ұсыну;
деректерді қолдан жасау (қосымша жазу, жазу, түзету), яғни зерттеуді орындау кезінде сауалнаманы, сауалнаманы және басқа әдістерді өлшеу және бақылау нәтижелері;
бағаланатын жұмыстардың жауаптарын адал емес жолмен сатып алу:
бақылау іс-шараларын орындау кезінде жауаптарды беру;
басқа білім алушының, оқытушының немесе қызметкердің (жауаптары бар тест тапсырмалары, емтихан билеттері мен тапсырмалары, жазбаша емтиханға арналған тапсырмалар)көмегімен бақылау іс-шараларын өткізгенге дейін ішінара немесе толық материал алу;
бақылау іс-шараларын орындау барысында оларды жеке (курстық, дипломдық жұмыстар және т. б.) ретінде беру үшін жұмыстарды сатып алу немесе алудың басқа жолдары;
бақылау іс-шараларын (курстық жұмыстарды (жобаларды), бітіру жұмыстарын және т. б. орындау барысында дайын жұмыстарды сатып алуға және/немесе сатуға көмек көрсетудің басқа жолдары немесе сату.);
ақпаратты немесе құрылғыларды теріс пайдалану:
бақылау іс-шараларын орындау кезінде электрондық, цифрлық, қағаз жеткізгіштерде, техникалық құрылғыларда ақпаратты пайдалану;электрондық пошта, компьютер және т. б. арқылы жүктеуді қоса алғанда, бақылау іс-шараларын орындау барысында кез келген жұмыс жауаптарын алу.;
бақылау іс-шараларын қағаз және электрондық жеткізгіштерде орындауға қатысты оқытушының материалдарын кабинеттен шығару және / немесе компьютерден көшіру;
басқа білім алушы орындайтын демонстрациялық тапсырманың жазбасын алу мақсатында немесе сабақтың жазбасын тұтастай алу мақсатында сабақтарда аудио және/немесе бейне аппаратураны заңсыз пайдалану;
емтихандарды, сынақтарды, диагностикалық сынақтарды тапсыру, зертханалық жұмыстарды немесе басқа да тапсырмаларды орындау кезінде академиялық пайда алу мақсатында өзін басқа тұлға ретінде көрсету;
кедергілер мен кедергілер жасау-әділетсіз академиялық пайда алу мақсатында басқа адамдардың оқу немесе ғылыми қызметіне тосқауыл қою немесе кедергі жасау. Бұған деректерді, файлдарды, қолжазбаларды немесе басқа материалдарды (мысалы, бағалы қағаздар), ғылыми жұмыстарды қолдан жасау, кітапхананың құралдарын немесе мүлкін, электронды немесе академиялық мақсатта қолданылатын басқа материалдарды бұзу кіреді (бірақ олармен шектелмейді).аудиториялық сабақтар мен консультацияларды тұрақсыздандыру.
Колледж оқу үшін қауіпсіз жағдай жасауға міндеттенеді. Оқытушы, зертханашы немесе басқа қызметкер сабақты немесе консультацияны бұзуға бағытталған негізді түрде бағалаған кез келген әрекет немесе мінез-құлық Ережені бұзу болып табылады. Әдетте, сабақтардан немесе консультациялардан тыс тәртіпті бұзу ПСЭК-тің басқа нормативтік құжаттарында қаралады, бірақ белгілі бір жағдайларда осы Қағидалардың қолданысына да түсуі мүмкін.
пайда алу үшін емтихан материалдары, тест сұрақтары және басқа материалдар сияқты құпия ақпаратқа рұқсатсыз қол жеткізу.
деректерді рұқсатсыз тарату-алдын ала келісімсіз, құпия ақпаратсыз үшінші тұлғаларға жариялау, тарату немесе жариялау. Құпия ақпаратқа академиялық ақпарат, деректер және ортақ қолжетімділік болмаған жағдайда жиналған және сақталған құжаттар кіреді.
Ескертпе: академиялық адалдықты бұзу түрлерінің осы тізбесі толық болып табылмайды және қажеттілігіне қарай толықтырылуы мүмкін.
Жауапкершілік және алдын алу шаралары
Академиялық адалдықты бұзуға жол бергені үшін білім алушылар да, ОЖБ да, қызметкерлер де жауапты болады. ОЖБ және колледж басшылығы Академиялық адалдық көріністерінің әрбір нақты жағдайында анықтауға, алдын алуға және тәртіптік жазаға жауапты. Оқу процесіне қатысушылар Академиялық адалдық принциптерін бұзғаны үшін моральдық жауапкершілікке ие екенін есте ұстауы керек. Плагиат, курстық жұмыстарды (жобаларды), бітіру жұмыстарын сатып алу және сату қарапайым ережелерді бұзу шеңберінен шығу ретінде қарастырылады және білім беру процесіне қатысушыларға қатысты елеулі бұзушылық ретінде қабылданады және басқа адамдардың материалдарын пайдаланғаны үшін жазаға тартылады.
Оқытушылар бұзушылықтың әрбір жағдайын тіркейді және білім алушының ағымдағы немесе қорытынды жұмысы бағалау рәсіміне жіберілмейді.
Оқытушылар студенттердің жұмысы тиісті бағдарламалық қамтамасыз етудің және колледждің уәкілетті лауазымды тұлғалары растаған өзге де сенімді тәсілдердің көмегімен плагиаттың бар-жоғына тексерілетіні туралы студенттерді хабардар етуге кепілдік береді. Кітапханашылар білім алушылар мен оқытушыларды бағдарламаның барлық қатысушыларына пайдалануға қолжетімді кітаптарды, журналдарды және Интернет-сайттарды көрсете отырып, жұмыстарда пайдаланылған ресурстарды, библиографияны, сілтемелерді ресімдеуге қатысты ақпаратпен, материалдармен қамтамасыз етеді.
Академиялық адалдық-бұл білім беру қызметтерінің сапасы байланысты болатын сенімнің елеулі бұзылуы. Академиялық тәртіпті бұзудың кез келген жағдайы бейтараптық, жүйелілік, әділеттілік, уақтылы шешу және одан әрі тергеу қағидаттары негізінде қаралатын болады. Академиялық тәртіпті бұзу жағдайлары жеке негізде қаралады, нәтижесінде білім алушы жұмыс нәтижелерінің күшін жоюмен, бақылау іс - шараларын орындағаны үшін қанағаттанарлықсыз бағалаумен жазалануы мүмкін, оған ескерту, сөгіс жариялануы мүмкін, ал ережелерді өрескел немесе жүйелі түрде бұзған жағдайда-колледжден шығарылуы мүмкін.
Алдын алу шаралары:
Есептен шығару жағдайларын болдырмау мақсатында бақылау іс-шараларын жүргізу процесін мұқият қадағалау. Оқытушылардың бұл процедураны елемеуі студенттерді әр түрлі бұзушылықтарға итермелейді және оқыту сапасын төмендетеді.
Плагиатты болдырмау үшін білім алушылардың жазбаша бақылау іс-шараларының барлық түрлері плагиатқа қарсы бағдарламаны пайдалана отырып тексеруден өтеді.
Білім алушылардың орындалған бақылау іс-шараларының жұмысын плагиат мәніне тексеруден жалтаруы (дереккөзге сілтемелерді көрсетпей біреудің идеялары мен пікірлерін пайдалану) - академиялық адалдықтың айқын көріністерінің бірі. Барлық дипломдық жұмыстар (жобалар) орта білім беру бағдарламалары бойынша студенттерді қорытынды аттестаттаудан өткізу жөніндегі үлгілік Қағидаларда көрсетілген рәсімге сәйкес плагиат нысанасына тексеріледі.
Білім алушыларда академиялық адалдықты дамыту бойынша тұрақты мақсатты жұмыс жүргізу, білім алушыларды зерттеушілік сипаттағы тапсырмаларды орындауға тарту, білім алушыларда зерттеу дағдыларын қалыптастыру, сондай-ақ ғылыми этикаға, ғылыми жұмысты жазу кезінде академиялық адалдыққа, плагиат туралы түсінікке баулу.
Білім алушылар мен ОЖБ арасында плагиатқа төзбеушілікке тәрбиелеу.
Нормалар бұзылған жағдайда шараларды қолдану тәртібі
Академиялық адалдықтың бұзылуы келесі әрекеттерді орындау кезінде анықталуы мүмкін:
ағымдағы бақылау (бағалау):
ғылыми-зерттеу жұмысы;
қорытынды бақылау (аралық аттестаттау, емтихан сессиясы);
қорытынды аттестаттау (мемлекеттік / кешенді емтихандар, бітіру жұмыстарын қорғау).
Академиялық адалдық анықталған жағдайда мынадай шаралар қабылданады:
академиялық адалдықты алғашқы анықтау (кездейсоқ, жүйелі емес бұзушылықты білдіреді):
оқытушы / емтихан алушы осы Қағидалардың ережелерін бұзғаны байқалған барлық білім алушылардың жұмыстарының күшін жояды. Бұл ретте оқытушы/емтихан алушы/ және бөлімше меңгерушісі қол қойған акт жасалады, оның көшірмесі бөлімшеде қалады, түпнұсқасы ведомосте тиісті өзгерістер енгізу және бұзушылықтарды арнайы журналда тіркеу үшін оқу бөліміне (бұдан әрі - оқу) беріледі. Актінің көшірмесі білім алушының жеке ісіне тігіледі;
Қағидалардың ережелерін бұзғаны байқалған білім алушылардың әрқайсысы болашақта осындай мінез-құлықты болдырмау мақсатында бөлімшенің МКК отырысына шақырылады, бұл бөлімшенің МКК отырысының хаттамасында тіркеледі; барлық білім алушылар емтихандар мен бітіру жұмыстарын қоспағанда, оқытушы тағайындаған уақытта күші жойылған жазбаша жұмысты қайта тапсыру құқығына ие болады, онда қайта тапсыру тәртібі Үлгілік үлгерімге ағымдағы бақылауды, аралық және қорытынды аттестаттауды жүргізу қағидаларымен бекітіледі.
оқытушы / емтихан алушы немесе колледж қызметкерлері қорытынды бақылау (аралық аттестаттау) және қорытынды аттестаттау қағидаларын жүйелі түрде бұзу (екі-үш жағдай) рәсімін жүргізуге қатысқан жағдайда:
оқытушы / емтихан алушы Қағидалардың ережелерін бұзғаны байқалған барлық білім алушылардың жұмыстарын жояды және олардың әрқайсысы бағалаудың барлық критерийлері бойынша "қанағаттанарлықсыз" алады. Бұл ретте оқытушы/емтихан алушылар бөлімше меңгерушісі қол қойған акт жасалады, оның көшірмесі бөлімшеде қалады, түпнұсқасы ведомосте тиісті өзгерістер енгізу және бұзушылықтарды арнайы журналда тіркеу үшін мектепке беріледі. Актінің көшірмесі білім алушының жеке ісіне тігіледі;
академиялық адалдықтың көріну фактісінде байқалған барлық білім алушылар жазбаша жұмысты қайта тапсыру құқығынан айырылады. Аралық аттестаттауды (емтихан сессиясын), қорытынды аттестаттауды өткізу кезінде бұзушылықтар тіркелген жағдайда, қайта тапсыруға тыйым салынады, ал пәнді қайта зерделеу, қорытынды аттестаттаудан қайта өту тәртібі үлгерімге ағымдағы бақылауды, аралық және қорытынды аттестаттауды жүргізудің үлгілік қағидаларында айқындалады;
тіркеу бөлімі білім алушының жеке ісінде академиялық адалдықтың көрінуінің анықталған фактісін тіркейді (актінің көшірмесі тігіледі);
қажет болған жағдайда топтың сынып жетекшісі бұзушылықты анықтау фактісі бойынша үш жақты әңгіме жүргізу мақсатында ата-аналардың оқытушымен/емтихан алушымен және директордың орынбасарымен кездесуін ұйымдастырады.
Ережелерді бұзудың әрбір нақты жағдайын колледж директоры арнайы құрған комиссия түсінуі мүмкін, оның құрамына бөлім меңгерушісі, топтың сынып жетекшісі кіруі мүмкін. Комиссия жұмысының нәтижелері бойынша білім алушыларға да, колледждің қатысушы оқытушыларына да қатысты тәртіптік жаза шарасы туралы шешім қабылданады. Бөлімше меңгерушілері осы Ережені бұзу туралы ақпаратты сақтауға тиіс. Егер бөлімше меңгерушісі бұзушылықтың орын алғанын анықтаған жағдайда, ол осы білім алушының тәртіптік және басқа да бұзушылықтары туралы деректерді тексеруі тиіс. Білім алушылардың бақылау іс-шараларын орындау кезінде парақорлық, алдау, деректерді бұрмалау, курстық жұмыстарды (жобаларды), бітіру жұмыстарын сату анықталған жағдайда колледж оқытушысы немесе қызметкері жұмыстан шығарылғанға дейін тәртіптік жазаға тартылады.
Апелляция
Егер білім алушы осы Ережені бұзғаны үшін өзіне тағылған айыптармен келіспесе, онда ол апелляцияға құқылы. Апелляция өтініш түрінде ресімделуге және Ережені бұзу фактісі (акт жасалған күн) тіркелген сәттен бастап бес жұмыс күні ішінде колледждің оқу бөлімінде тіркелуге тиіс. Өтінішті қарау үшін колледж директорының бұйрығымен арнайы комиссия құрылады.
Комиссия оқытушы/қызметкер және білім алушы ұсынған материал мен дәлелдемелерді қарауға және зерделеуге жауапты. Комиссия өтініш берген сәттен бастап бес жұмыс күні ішінде апелляцияға қатысты шешім қабылдауы тиіс, әрі қарай қараудың кез келген қажеттілігін болдырмайды. Комиссия білім алушымен әңгімелесу және барлық тиісті дәлелдемелерді зерттеу негізінде осы ережелерді бұзудың орын алғанын және бұзушылық дәлелденген жағдайда қолданылған шараларды күшінде қалдыруды айқындауға тиіс.
Академиялық адалдық қағидаттарын бұзушылықтарды анықтау жағдайларын растау оқу үй-жайларында орнатылған бейнебақылау камераларынан жазулар болуы мүмкін.
Кейбір жағдайларда білім алушыдан осы ережелерді орындау кезінде бұзушылыққа күдік туындаған тапсырманы қайта қарау сұралуы мүмкін. Комиссия тапсырманы тексеру үшін басқа оқытушыны шақыруға құқылы. Егер комиссия білім алушы бұзушылық жасамады деп шешсе, онда директорға және директордың орынбасарына (оқу жұмысы бойынша) анықтама енгізіледі, оның негізінде білім алушы осы оқиғаға қатысты шаралардан босатылады.
Осы Қағидалар педагогикалық кеңесте бекітілген сәттен бастап қолданысқа енгізіледі және жаңа қағидалар қабылданған сәтке дейін қолданылады.
Колледж студенттерінің академиялық адалдықты сақтау қағидаларына қосымша
Академиялық адалдық ережелерін бұзу туралы
Акт
Мұғалімнің аты-жөні |
|
|
тақырып |
|
|
Оқу іс-әрекетінің түрі (студент қандай жұмыс атқарғанын көрсету) |
|
|
Академиялық адалдық ережелерін бұзған студенттің аты-жөні |
|
|
Мамандығы, оқу курсы, тобы |
|
|
Бұзушылықтың сипаттамасы (оның ішінде күні, уақыты және орны) (қажет болған жағдайда жиынтық бағалауды, рефераттарды, баяндамаларды, зертханалық, практикалық, бақылау жұмыстарын және т. б. орындау кезінде қосымша парақты қоса аласыз): |
|
|
Зертханалық, практикалық жұмыс жүргізетін оқытушының немесе БҚ шеберінің, оқытушы - емтихан алушының немесе ассистенттің (емтихандарға, сынақтарға және басқа да жұмыс түрлеріне қатысушылардың қолы және күні: (қажетінің астын сызу) |
|
|
Актімен танысты: |
||
1. Студенттің ТАӘ және қолы және актімен Танысу күні: |
|
|
2. Ата-анасының немесе өзге де заңды өкілінің ТАӘ және қолы және актімен Танысу күні |
|
|
Осы акт 2 данада жасалды.